Tom Dukker gaat ver voor klanten

Een nieuw begin

Heel Nederland is nu mijn praktijkruimte. Als orthopedisch technoloog bij Manometric ben ik altijd op pad om braces en splints aan te meten. Meestal werk ik op twee locaties per dag: van Den Haag tot Arnhem en van Spijkenisse tot Amsterdam. Soms zit ik intern in het ziekenhuis en stuurt de arts cliënten direct naar mij door, soms heb ik een spreekuurruimte in de praktijk van handtherapeuten. Ik werk heel flexibel dankzij onze mobiele 3D scanner - ik heb alleen maar een stopcontact nodig.

Via een doorverwijzing van een specialist komen cliënten bij mij om de beste brace of splint te vinden. Op basis van de medische indicatie bedenk ik een oplossing. Vroeger werd ik daarin beperkt door beschikbare materialen, maar met ons professionele team van designers en engineers is er nu zoveel mogelijk. Dat is echt heel gaaf. Ik maak nu nooit meer braces van gips die ik handmatig moet corrigeren. Werken met gips kost én veel tijd én het gips kan de huid irriteren en beschadigen.

Het uit handen geven van het productieproces en vertrouwen op de technologie was even wennen. Maar ik raakte snel overtuigd door de goede verhalen van cliënten en de uitstekende pasvorm.

{{gallery1}}

Het verhaal achter de indicatie

Omdat onze 3D scanner in minder dan een seconde een perfecte scan maakt en onze software de correcties uitvoert, heb ik meer tijd voor de cliënt. Ik kan me echt verdiepen in de wensen van de persoon. Ik wil het verhaal achter de medische indicatie weten: hoe is de klacht ontstaan, hoe erg is de klacht? Wat doet die persoon in zijn of haar vrije tijd? Is diegene nog aan het werk of al met pensioen? En werkt hij of zij dan als stukadoor of op kantoor? Moet de brace nat kunnen worden? Vindt iemand het belangrijk hoe het hulpmiddel eruit ziet? Al die informatie helpt mij het beste hulpmiddel vinden.

Ik vind het belangrijk dat een hulpmiddel zo goed mogelijk past bij de cliënt.

Zo staat iedereen bij Manometric er trouwens in hoor: we gaan niet voor een 9 maar voor een 10! Na twee weken bellen we de cliënt ook altijd even om te horen hoe de brace of splint bevalt. Als we nog wat moeten aanpassen, doen we dat natuurlijk. We gaan ver voor onze cliënten. Met de feedback maken we onze scanners en hulpmiddelen steeds beter.

{{gallery2}}

Variatie, innovatie en klantgerichtheid

Mijn dagen zijn heel divers. Ik kom op verschillende locaties, ontmoet veel mensen en geen hand is hetzelfde. Mijn dag begint met een kort overleg met de andere orthopedisch technologen, soms fysiek, soms online. Zo weten we waar iedereen mee bezig is en kunnen we elkaar helpen. Ik vind dat een fijne manier om de dag te starten. Vervolgens draai ik mijn spreekuren op verschillende locaties.

Op de achtergrond zijn we altijd bezig met het verbeteren van ons proces en product. Daarvoor werken wij als orthopedisch technologen samen met onze engineers, designers en met de cliënt. Dan maken we bijvoorbeeld een proefbrace en stellen we steeds bij tot iedereen tevreden is. Zo samenwerken en innoveren vind ik onwijs interessant: ik wil alles weten van nieuwe technieken in en rondom mijn vakgebied. Combineer dat met tevreden cliënten en je begrijpt vast dat ik me bij Manometric als een vis in het water voel.

Elke brace vertelt een verhaal.